Wat zijn de garantievoorwaarden?
Koopt u een product bij BouwCity BV? Dan heeft u altijd fabrieksgarantie. Het aantal jaren garantie verschilt per product, maar kan tot wel 5 jaar bedragen, vanaf de dag dat u het product in huis heeft.
Naast fabrieksgarantie heeft u ook recht op wettelijke garantie. Dit betekent dat het product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Wanneer u aanspraak maakt op de garantie, zullen wij, afhankelijk van de situatie, de schade herstellen, het product vervangen of het product vergoeden. Onderaan de pagina staan onze garantievoorwaarden. Geen enkele bepaling in deze voorwaarden mag uw wettelijke garantie beperken
Wat houdt de fabrieksgarantie in?
Als het product binnen de garantieperiode kapot gaat, dan ligt de bewijslast bij de verkoper/fabrikant. Die zal moeten bewijzen dat het defect ontstaan is door toedoen van de koper. Na de garantieperiode ligt de bewijslast bij de koper.
Als het probleem met het product gerechtvaardigd is binnen de garantietermijn, komen de kosten van de onderdelen voor rekening van BouwCity BV.
Beschadigingen door opzet, nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage en beschadigingen door het niet, of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing zijn uitgesloten van de garantie.
Afhandeling klachten
Wanneer u een klacht heeft over de producten en/of bedrijfsvoering van BouwCity BV kunt u een mail sturen naar info@bouwcity.nl of bellen naar telefoonnummer 085 060 59 25. Wij nemen uw klacht in behandeling en u krijgt binnen 24 uur een mail met een eventuele oplossing.
De bij de Stichting Webwinkel Keurmerk aangesloten winkels dienen aan een aantal voorwaarden te voldoen. Stichting Webwinkel Keur controleert de aangesloten webwinkels en bemiddelt bij eventuele geschillen.
In gevallen waarbij het probleem niet naar behoren wordt opgelost en de Stichting Webwinkel Keur van mening is dat dit te wijten is aan de aangesloten webwinkel, bestaat de mogelijkheid dat de webwinkel het recht wordt ontnomen het Keurmerk-logo te voeren.De Stichting Webwinkel keur zal er voor zorgdragen dat voor de consument duidelijk is dat een bij de Stichting Webwinkel Keur aangesloten winkel gewaarborgd, veilig en betrouwbaar is.
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@bouwcity.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Wij gaan voor tevreden klanten, dus bent u het ergens niet mee eens? Neem contact met ons op!
BouwCity BV
Boterdiep 3
3077 AW Rotterdam
info@bouwcity.nl
010 – 303 72 32
KVK 70662916
BTW NL858412743B01